Jag vet !

jag vet att det inte är Lucia än, men .. jag har märkt att folk behöver bättra på sin santa lucia sång
så här har ni den!

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Natten var stor och stum. Nu hör det svingar,
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

"Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar."
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.


ni kan tacka mig senare ;)

Kommentarer
Postat av: Micha, - The eye of stone

Svar: Ja det håller jag självklart med om! Kanske ska man köpa en ljusstake ändå? ;) Japp, ska kika runt och kommentera hos dig, självklart!

2007-12-09 @ 14:03:07
URL: http://eyeofstone.blogg.se
Postat av: JAG

Här är den andra sankta lucia låten, det finns nämligen TVÅ ;P

Sankta Lucia, ljusklara hägring
tänd i vår vinternatt
glans av Din fägring.
Kom i Din vita skrud,
huld med Din maning
Skänk oss, Du julens brud,
julfröjders aning.
Drömmar med vingesus
under oss sia.
Tänd Dina vita ljus,
Sankta Lucia.

Trollsejd och mörkermakt
ljust Du betvingar,
signade lågors vakt
skydd åt oss bringar.
Stjärnor, som lysa oss
vägen att finna,
bli Dina klara bloss,
fagra prästinna.
Drömmar med vingesus,
under oss sia,
tänd Dina vita ljus,
Sankta Lucia.

Postat av: Olessia

Självklart ska jag kolla ;)

2007-12-09 @ 15:28:23
URL: http://www.unikaolessia.blogg.se
Postat av: Lina

HAHA! Jag tackar och bugar! :)

Var inte den där filmen med en tjej? De sålde svavelstickor? Jag kanske är helt fel ute, men jag känner igen din historia i alla fall! Ska luska runt lite!

I alla serier m.m. så har de redan firat lucia, det är lite skumt! + på tv!

2007-12-10 @ 10:31:18
URL: http://linaveronica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0